Homepage

1

 

 

3

 

 

HEMA

Spiekpen

HEMA wilde de verkoop van hun schoolspullen verhogen. Na onze Doedel-campagne, die was gericht op het uit verveling tekenen in de klas, besloten we ons nu op een andere ‘hobby’ van schoolkinderen te richten: spieken. De campagne draaide om de ‘Spiekpen’, een pen die speciaal werd ontwikkeld voor de campagne. De pen schrijft met onzichtbare inkt en heeft black-light om de inkt zichtbaar te maken. Door spiektips te uploaden op een website, kregen scholieren een tegoedbon. Met deze bon konden ze een eigen spiekpen ophalen in een HEMA filiaal, hetgeen ze dan ook collectief deden. In minder dan drie weken, werden meer dan 30.000 spiektips op de site gezet, wat resulteerde in veel media-aandacht, paniek bij de onderwijsbond en een paar boze ouders. Gelukkig zagen de scholieren en de rest van Nederland er de humor wél van in en - nog belangrijker - zorgde de campagne voor een boost in de verkoop van HEMA schoolspullen. 

 

 

 

 

 

 

 

 

De Spieksite

 

 

 

 

 

 

 


 
technische uitvoering: GreenLight Solutions