Homepage

 

1

 

4

Hi-Tec

Liquid Mountaineering

“Make us cool”. Zo luidde de opdracht die Hi-tec Shoes in 2009 bij ons neerlegde. Een simpele opdracht, maar ook een gigantische uitdaging. Want hoe concurreer je met grote merken als Adidas en Nike met maar een fractie van hun budget? Wij besloten niet in media te investeren maar in een slim idee.

We begonnen met een idee waar mensen in zouden willen geloven: Hi-Tec schoenen zijn zo waterafstotend; je kunt er zelfs mee over water lopen. Dit slimme uitgangspunt resulteerde in een viral die wereldwijd meer dan 7 miljoen kijkers in zijn greep nam en één van de meest succesvolle viral campagnes van 2010 werd. Door slim gebruik te maken van ‘teaser’ films en social media, overtuigden we miljoenen mensen van het feit dat Liquid Mountaineering echt een nieuwe sport was. Kort nadat de film op het web verspreid werd, barstte er een levendige discussie los tussen Youtubers die zich afvroegen hoe de vork in de steel zat. Vele waaghalzen besloten zelf te gaan Liquid Mountaineeren en uploadden enthousiast eigen films van hun- veelal mislukte - pogingen om ook over water te lopen. Zonder geld uit te geven aan media werd de film opgepikt door TV zenders over de hele wereld waaronder ESPN, FOX en RTL Duitsland. De Sunday Times betitelde de viral als “One of the cleverest hoaxes on the internet this year”.

 
technische uitvoering: GreenLight Solutions